Aféra dieselgate bude mít vliv na dozor nad trhem

Vyšetřovací komise EP k otázce emisí automobilů přijala dva materiály, kterými shrnuje výsledky svého více než ročního působení v rámci vyšetřování kauzy dieselgate.

Členové komise přijali jednak zprávu se závěry z vyšetřování a také doporučení formulovaná na jejich základě. „Zpráva vnesla světlo do toho, co této aféře předcházelo. Například jasně poukazuje na některé nedostatky ve fungování zejména Evropské komise, která nebyla schopná včas přijmout nové zkušební procedury měření emisí,“ vysvětluje jedna z členek vyšetřovací komise Dita Charanzová. Přiznává ale, že i pro velmi dobře nastavený systém by bývalo bylo velmi obtížné odhalit sofistikovan&yacu te; způsob, jakým VW měření obcházel.

„Mezi klíčová doporučení komise proto řadím přijetí legislativy, která lépe upraví dozor nad trhem a zaručí tak evropským spotřebitelům, že jejich auta mají takové parametry, jaké deklaruje výrobce, ať už se jedná o spotřebu, emise či výkon. To považuji za zásadní z hlediska důvěry evropských spotřebitelů, ale také z pohledu automobilového průmyslu,“ říká Dita Charanzová.

Česká europoslankyně uvítala, že komise nakonec odmítla návrhy na vytvoření nové bruselské agentury, která by měla dohlížet na tuto problematiku, takový úřad by považovala za zbytečný. „Přivítala jsem naopak fakt, že závěry této vyšetřovací komise jsou v souladu s nově připravovanou legislativou týkající se schvalování vozidel, pro kterou jsem stínovou zpravodajkou za frakci ALDE,“ uzavřela Dita Charanzová.